H.E.A.T. – hit na poli fitness

8. 11 2015

H.E.A.T. si získává stále nové a nové příznivce. Jde totiž o skvělé skupinové cvičení, které vychází z pro člověka nejpřirozenějšího pohybu – chůze. A protože zátěž se dá  individuálně nastavit, je vhodné pro všechny věkové kategorie. Navíc je skvělé na  hubnutí!  

Vychází z nejpřirozenějšího pohybu pro člověka – z chůze. Speciální běžící pásy,

se cvičí, jsou navrženy tak, že je popohání lidská síla. Zátěž si můžete přizpůsobit dle vaší 

formy, a tak na cvičení nepotřebujete žádnou velkou fyzičku. H.E.A.T. se v posledních letech 

stal hitem na poli fitness a stále si získává nové a nové příznivce. Je totiž vhodný pro všechny, 

dokonce i pro kardiaky anebo lidi s nadváhou a obezitou.

Co je to H.E.A.T.

Název je zkratkou anglického High Energy Aerobic Training, což se dá přeložit jako aerobní 

cvičení s vysokým energetickým výdajem. Nepochází však z anglicky mluvících zemí, ale 

z Itálie, odkud se záhy rozšířilo do zahraničí. Za jeho vznikem stojí dvě italské osobnosti 

známé ve světě fitness a power jógy – Marika Moretti a Max Grossi, kteří svůj nový koncept 

představili v roce 2002 v Rimini. Z trekkingu, joggingu a walkingu – tedy chůze vybrali 

nejprospěšnější a nejúčinnější cviky. Tak vznikla kombinace technik, která považuje za 

základní prvek walking a využívá maximální síly a rychlosti chůze. Toto spojení umožňuje 

kompletní zapojení a posílení celého těla a zároveň jde také o skvělé kardiovaskulární cvičení.

 

Co s sebou na

• Sportovní oblečení. Vhodné jsou přiléhavé ¾ nebo 7/8 kalhoty bez šňůrek na konci nohavic 

a triko z funkčního materiálu.

• Sportovní boty. Ideální jsou specializované boty na běh.

• Pití, alespoň 0,7 l.

• Ručník.

Jak se cvičí

Cvičí se na speciálním pásu, tzv. Maxerunner©, který v prostředí fitness centra umí simulovat 

chůzi v různých terénech. Jde o první a jedinečný mechanický běžící pás, který dokáže 

jednoduchým řízením plynule měnit sklon roviny, a to až do imitace chůze a běhu 

v samotném horském terénu. K tomu využívá jen svalovou energii, což zaručuje poskytnutí 

stejné zátěže, se kterou se setkáváme v terénu. Při tréninku lze plynule a jednoduše měnit 

sklon až do 40 °.

Motivace ve skupině

Cvičení probíhá v tělocvičně či fitness centru pod vedením instruktora. Vychází z energie 

skupinového cvičení. Za doprovodu motivující hudby zdolává každý svůj nastavený cíl a 

zátěž dle individuálních schopností. Pokud se na H.E.A.T. vypravíte poprvé, je vhodné se 

poradit o výši zátěže s instruktorem a nepřetěžovat své síly. Zátěž zvyšujte postupně a držte se 

rad instruktora. Cvičení ve skupině vás s každou další hodinou motivuje k dalším a dalším 

výkonům a posunuje dál. 

 

10 důvodů, proč cvičit H.E.A.T.

• Zlepšuje tělesnou kondici.

• Učí poznávat a respektovat vlastní tělo.

• Je vhodné pro zlepšení výdrže a vytrvalosti. 

• Efektivně redukuje hmotnost a snižuje tukové zásoby. Během jedné lekce můžete spálit i 

500 až 800 kcal. 

• Zvyšuje vytrvalost  a posiluje celé tělo.

• Posiluje srdce a příznivě působí na kardiovaskulární systém.

• Poskytuje aerobní vytrvalostní trénink.

• Je pro tělo přirozený, nezatěžuje jej nepřirozenými poskoky, dopady apod. 

• Jde o bezpečné cvičení vhodné pro všechny věkové kategorie kromě dětí, cca od 12 let až po 

seniory.

• Je vhodný jako trénink a příprava profesionálních sportovců.

Chůze vládne světu

H.E.A.T. je stále populárnějším cvičením nejen u nás, ale i ve světě. Z Evropy se záhy rozšířil 

do USA, cvičí se v Rusku i v Číně. U nás se s ním můžete setkat od roku 2007 a dnes si jej 

můžete vyzkoušet na mnoha místech v republice. I když jde o cvičení, které je vhodné 

prakticky pro všechny (kromě dětí), máte-li nějaké zdravotní potíže a nejste-li si jistá, poraďte 

se s lékařem nebo s fyzioterapeutem. 

Cvičení nejen na hubnutí

Cvičení je skvělé pro všechny, kdo chtějí zhubnout. Ne nadarmo se totiž označuje jako 

„aerobní cvičení s vysokým energetickým výdejem“. Pokud se mu budete věnovat pravidelně, 

pomůže spálit nadbytečné tukové polštářky a krásně vám vytvaruje postavu. Je vhodné na 

zvýšení kondice, doporučuje se jako doplňkové cvičení pro sportovce, anebo jako součást 

rehabilitace.

Čtěte více

 
.